گلشن مهر( دیماه ۱۳۸۳) گرگان زمین( دی ماه ۸۳) …………. علیرضا پزشکپور
علیرضا پزشکپور عضو شورای اسلامی شهر گرگان: نوشتن طرح های عمرانی روی کاغذ بس است و هرماه یک پروژه توسط شورا و شهرداری افتتاح شود .دو سال آغازین شورای دوم را با انواع مختلف طرح ها و پروژه ها و برنامه های گوناگون در حال گذراندن هستیم از گرگان +۱۴ که کم کم تبدیل به گرگان + ۲۲ دارد میشود ……. ادامه مطلب را کلیک نمایید.
گفت: تا طرح های دیگر و همانطوریکه قبلاً گفته شد غیر از این چند پروژه بسیار عظیم، ۱۴۰ طرح بزرگ دیگر و نیز ۱۴۰۰۰ طرح کوچک و ۱۴۰۰۰ طرح کوچکتر نیز وجود داردو همچنین بنده جدای از اینها ۵۷ طرح دیگر به عدد سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان بصورت مکتوب به شهرداری ارائه نمودم.
پس می بینیم که از نظر طرح های روی کاغد نه تنها با کمبودی مواجه نیستیم بلکه با تورم و ترافیک آنها مواجه ایم و حداقل در مقابل شوراها و شهرداری های شهرهای دیگر تنه تنها عقب نیستیم بلکه گوی سبقت را از آنها ربوده ایم و اگر رتبه بندی در این زمینه انجام شود بیدرنگ م قاول اول را گرگان بدست خواهد آورد و خیلی هم نگوییم که گرگان و یا استان گلستان در اکثر زمینه ها مقام های میانی و یا انتهای رده بندی استان ها را یدک می کشد بلکه مقام اول مثل همین مورد هم داریم.
اما وقتی صحبت عملی شدن و پیاده نمودن طرح ها می شود لنگیدن ما آغاز می گردد، چرا که خیلی اگر پیشرفت کرده باشیم در جهت عمل نمودن به آن در مرحله فاز مطالعاتی هستیم و معلوم نیست چقدر دیگر در این مراحل اولیه مانند طراحی و آگهی مناقصه و مزایده و مطالعه و عقد قرارداد باید بسر ببریم، شاید ما ناخودآگاه و عده ای خود آگاه ما را به مسیری هدایت می کنند که چند صباح دیگر عمر این شورا هم در همین مقولات بگذرد و در پایان افتخار ما این باشد که اگر آخرین رتبه را در عمل بدست آوریم ولی در مقام تئوری همچنان توانمان را با چنگ و دندان مصروف آن کرده باشیم که شهری را نگذاریم از این جهت حتی ما را به رده دوم تنزل دهد وبه هر حال در این دنیایی که انواع رکوردها وجود دارد و کسانی هستند که به دنبال انجام آنها هستند و وقتی می شود حتی با خوردن آش زیاد در کتاب رکورد ها کسی اسم خودش را بزرگترین آش خور دنیا ثبت نماید این بسیار راحت و ساده هست که مجریان ما بتوانند بهترین مقام آوری طرح و پرژه ها را برای ما حفظ نمایند.
بنده به عنوان یک عضو شورای شهر و یکی از نمایندگان این مردم از ساحت مقدس شورای محترم شهر و همکاران عزیزم این تقاضا و پیشنهاد را دارم که به شهرداری این اجازه داد شود که بدون گرفتن خودیاری از مردم همه کوچه ها و خیابان ها را آسفالت نماید زیرا مگر در طول هر سال چقدر از مردم بابت حدود ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد در قالب خودیاری جمع می شود تازه هر چقدر هم که باشد در مقابل این مردم بزرگوار ارزش آنچنانی ندارد همانطوریکه عوارض حمل زباله(بهای خدمات شهری) برای واحد های مسکونی را حذف نمودیم بیاییم بجای بعضی هزینه های غیر ضروری، آسفالت را مجانی برای شهروندان انجام دهیم و برای اینکه به یک باره همه هجوم نیاورند و اتوماتیکوار کوچه ها و یابان ها اولویت بندی شود مقرر نماییم که اهالی هر کوی و برزن با هزینه خود ابتدا جدول بندی کنند آن هم با نظارت فنی شهرداری و سپس آسفالت آنجا رایگان توسط شهرداری انجام گردد
و یا همچنین در زمینه های دیگر مانند وضع ترافیک شهر و عبور و مرور آسان و روان شهروندان و یا زیبا سازی و بوجود آوردن امکانات توریستی برای جذب گردشگران و همینطور گرگان +۱۴ تا ۱۴۰۰۰ طرح پروژه و نیز ساده کردن ضوابط و مقررات اخذ پروانه که بعنوان نمونه چندین ماه از فرصت که به شهرداری داده شده تا وضعیت فضاهای سبز عمومی و ضوابط طبقه چهارم و طبقات بیشتر را مشخص نمایند و با وجود گرفتن مشاور و صرف هزینه هایی چندین ده میلیون تومانی همچنان این موضوعات در هاله ای از ابهام باقی مانده است درحالی که هر روزه افراد متعددی حداقل به اینجانب مراجعه می نمایند ودر مورد روشن شدن مسائل آن می پرسند که بنده شرمنده آنها شده ام زیر چندین ما از زمانتعیین شده نیز می گذرد ولی هنوز به سرانجامی نرسیده است.
و یا ارباب رجوع هایی که باید کفش آهنین بپوشند تا بعد از بارها مراجعه شاید مشکلشان حل شود که در همین مرود خوب است که صحبتظریفی را برایتان نقل کنیم.
اومی گفت: چون مراجعان به شهرداری بارها باید به دوایر مختلف آمد و شد کنند و بالا و پایین روند بهتر است شهرداری برای همین دو، سه طبقه خودش آسانسور نصب نماید و یا همین ظریف می گفت: اگر آسانسور امکان پذیر نبود یک راه حل دیگر هم هست و اینکه شهرداری را یک طبقه بسازند که حداقل از بالا و پایین رفتن پله ها ، مردم در آسایش باشند و فقط در طبقه همکف ازطراف خود بپرخند همچنین از دیگر مواردی که باید عملی و دگرگون شود بافت های مرکزی شهر است یعنی ازمانی که یادم می آید گرگان تقریبا به همین شکل و شمایل بوده است و شاکله و استخوانبندی آن به جز چند بلوار و میدان جدید تغییر آنچنانی نکرده است واگر هم چند شهرک اقماری اضافه شده در اثر فشار افزایش جمعیت و بصورت خودجوش بوده و ناگزیر از وجود آنها، بخصوص در قسمت های مرکزی شهر و بافت قدیم که اتفاق خاصی نیفتاده یعنی همان خیابان ها و محلات با همان ساختمان های فرسوده هنوز خودنمایی می کنند که باید هر چه زودتر فکری بحال آنان شود و حداقبل با کشیدن معابر جدید در بخش میانی شهر و ایجاد ا نگیزه برای صاحبان املاک به تغییرات مرکزی شهر جامه عمل بپوشانیم به ویژه مسیر ورودی تا خروجی داخل شهر گرگان را باید بازسازی و نوسازی و بهسازی و زیبا کنیم و به گونه ای جلوه دهیم که هر رهگذر و مسافری که اگر نخواست به بالای شهر و ناهارخوران برود و فقط از این مسیر گذشت تصویر زیبایی از گرگان همیشه در ذهنش باقی بماند.