عضو شورای اسلامی شهر گرگان بر لزوم ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان به مردم تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا پزشکپور امشب در یکصد و بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: برای آنکه امروز بتوانم بهتر به موضوعات مورد توجه مردم بپردازم و درد دل آنها را در صحن علنی شورا به گوش همکارانم برسانم راههای متفاوتی را طی کردم که هرکدام نتیجه جالبی داشت.
برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید
وی ادامه داد در مرحله نخست به سامانه ۱۳۷ شهرداری گرگان پرداختم تا درد دل و حرفها و خواستهها و مشکلات آنها را بشنوم و آنها را بررسی کنم اما متوجه شدم که متاسفانه این سامانه در حالی که در شهرداری شهرهای دیگر فعال است در گرگان هنوز فعال نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: زمانی که علت آن را جویا شدم متاسفانه به این رسیدهام که در این سالها متصدی و متولی برای این موضوع در شهرداری گرگان در نظر گرفته نشده و معاونتهای گوناگون توپ را به زمین دیگری میاندازند.
وی اضافه کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداریها سامانهای است که مردم انواع موضوعات شهری را با شهرداری مطرح میکنند و شهرداری نیز موظف است ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت آن موضوع را برطرف کند.
پزشکپور بیان کرد: در مرحله دوم به سراغ سیستم پیامگیر مردمی شورای اسلامی شهر گرگان رفتم و متوجه شدم به غیر از چند پیغام کوتاه استقبالی از این سیستم هم نشده است.
*شهرداری و شورای شهر به مردم گزارش دهند
وی اضافه کرد: این موضوع چند حالت دارد که حالت نخست آن این است که به واقع مردم هیچ مشکلی را در سطح شهر ندارند که این محال است و موضوع دوم عدم اطلاعرسانی مناسب در این حوزه است که خوشبختانه بر اساس مستندات موجود اطلاعرسانی مناسب هم انجام شده است.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: یکی از رمزهای موفقیت شهرداریها و مدیران گوناگون، ارتباط مستقیم با مردم و برآورده کردن خواستههای معقول و به جای آنهاست.
وی در پایان ابراز داشت: در قانون اشاره شده که شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پایان یک سال، گزارش عملکرد خود را به مردم به صورت شفاف ارائه دهند و امروز که یک سال از عمر شورای اسلامی شهر گرگان میگذرد باید این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.